YES!!! Freeeeeeedag........

.......är här och åååh vad den är välkommen. Nu ska det bli skönt att avsluta en tuff arbetsvecka och njuta av helgen.
I morse var jag och tog prover och nu får vi se om det blir något förslag på åtgärder för tanten. Men det kunde ta ett tag innan allt var "analyserat" sa "doc". Den som väntar på nå't gott.....eller?
Men först några få timmars arbete kvar efter lunch, som idag fick bli en "Götene"-inspirerad meny: Lasagne från Dafgårds (Källby).
Den var ingen fem-poängare direkt, men gick att äta och magen knorrar inte, så då är det lugnt ett tag medan jag avslutar veckans tjänstgöring.
Till kvällen kanske vi testar Fagersanna-Handlarn's nya satsning på kombinerad pizzeria-orient-korvkiosk-meny.
Maken verkade lite sugen på detta iallafall .......och varför inte?
Ska ringa honom och ge order om en flaska vin på kylning också.
Sen får vi se vad vi (läs jag) orkar imorron. Jag väntar och chansar i så fall på att kulturvännerna är hemma för ett fikabesök under dagen. Bestämmer inget i förväg.....
Det tuffar på med mitt stickade linne, har kommit en rätt bra bit på framstycket nu. Mer blir det väl till teve-underhållningen ikväll tror jag. Ska nog klara min uppsatta "deadline"....
Nytt Lotto för tio veckor är precis inlämnat (mitt privata) vad nu det kan hjälpa, för senaste omgångens utdelning var skral, dvs obefintlig.
Nu är jag hemma, nu börjar helgen...................
 
Näää de blev inte goda till kaffet igår kväll, hälften fick sop-påsen........
 
Sopbilsmöte i Tibro centrum, i den arla fredagsmorgonen.
 
I väntans tider......men var bara nummer två i "kön"........
 
Sen fick jag hålla fiskarna sällskap, vid nästa kölapp (till provtagning).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0