Då gäller det.....

....för svenska herrlandslaget i handboll att visa vad de går för idag. Kvartsfinal i VM mot Frankrike väntar och det kommer att bli en riktig värde-mätning, på hur bra de nya killarna verkligen är.
Annars har det lunkat på idag med Götene, Götene och Götene-samtal, så trött i kolan blir man.
Får "pausa" nu på lunchen med att förbereda den nya köksgardinen för sömnad, då jag kommer hem.
Maken hade på order klippt till och jag satte mig en liten stund vid symaskinen, innan sänggåendet igår.
Bara sy två små sömmar.......
Då sprack den ny-på-spolade undertrådsspolen, så jag fick ta en ny tom och starta igen. 
Sen hade jag nålat ihop och sytt fast, den ena delen uppochner vid kontroll. Bara att sprätta upp, göra om och göra rätt.....
Tilltänkta fem minuter vid maskinen blev till en halvtimma, bara sådär.
På hemvägen idag, (efter sista "Götene-passet") blir det besök hos second hand. Kan aldrig veta när storfyndet finns på plats i en sån butik. Vore tragiskt om man missade det.
Men innan dess en tur till Posten och lämna in de två "överraskningarna" (vilket jag glömde igår).
Vad man letar efter vet man ju heller nästan aldrig, förrän man ser det. (Hahahahaa)
....och det känns väldigt skönt att komma från jobbtelefonen........varje dag just nu.
Ett kort möte och lite snack med en gammal postkollega i tjänst, blev det vid inlämnandet av mina försändelser.
Storfyndet idag bestod av tre stycken teskedar, kostnad tre kronor!
Har sytt lite på gardinen, men symaskinen och jag är inte de bästa vänner, då tråden går av stup i kvarten.
Nu handboll........
 
Lunch-time......
 
Second hand-fynd idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0