De flesta är trevliga, andra inte....

.....utav alla de personer som ringer angående vårt entreprenad-övertagande i Götene.
I morse var det en riktigt otrevlig en som verkligen letade fel att anmärka på, samma person hade även gjort sig "populär" hos vår uppdragsgivare (kommunens vatten&värme) nu i eftermiddag.
Det fick jag rapport om då jag lyckades ringa i ett ärende precis efter hon avslutat detta samtal.
Ja faktum kvarstår att det finns folk som är dumma på riktigt, men det är egentligen mest synd om dom själva.
Många har samma frågor och då går det snabbt att avsluta samtalet, men strax kommer det flera. I en strid ström får man vara "automatisk telefonsvarare" och det lär fortgå ett par veckor till minst.
Annars har jag haft lite "respit" en timma för läkarbesök, för att (utöver krämpor) diskutera medicinering och schemalägga ny provtagning för att kolla läget.
Detta blir i början av februari, sen får vi se.........
Annars är jag också väldigt stel i båda mina stackars knän, såhär efter semester-trippen. (eller ändå) Vet inte riktigt än. 
Bara att se var det tar vägen.......
Men det är rätt skönt att gå hem efter en hel dag, där folk har "tjatat hål i huve't (nästan) på en.
Mental trötthet är också tröttsam.
....och hemma väntar tomtarna tålmodigt. Resan mot garderoben har dock idag tagit sin början och första anhalten blir samling på vardagsrumsbordet i år.
Kommer att ta lite i taget för nu ska matlåda göras också, Inga behöver både arbetsledning och handräckning med uppgiften........men är man två(!) så går det ju fortare.
För övrigt är det snöoväder nere i Spanien hos kompisen. Men än sålänge har hon nog inte behövt skotta iallafall. Läste nånstans att det var 90 år sen det snöade just där senast....
 
Ungefär hälften av dom har "halvvägs-paus"........
 
....och med lite handledning så......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0