Inte bara jag....... som har det körigt.

Det har Liverpool Football Club också, för nu är det match idag igen. Tidig avspark halv två (svensk tid), denna gång FA-cupen hemma mot Wolverhampton. Så då hinner jag inte med så mycket  mer innan dess.
På temat bättre sent än aldrig blev det lördagsfrukost, den i och för sig ganska vanliga varianten: Istället för elva-kaffe när det är helg.
Ute är det mulet, termometern har stannat på fel sida om nollan och vi har frost på träden.
Vi får se om jag kan göra "ett röjande" på hushållsmaskiner, så brödburken kan få en ny placering.
Den blev ju "bortknuffad" av makens nya julklappsinköp, som fick hedersplatsen på diskbänken istället.
Skulle maken fixat med (sa han i julas), men fortfarande står brödburken kvar på köksbordet.........
Nu har jag "härjat runt" lite varstans och snyggat till, samt organiserat om i förvaringen här och var. Det är ju sånt som aldrig blir färdigt, men en bit på väg är det kan jag väl drista mig till att säga.
Det närmar sig match-start, så nu värmer jag på musslorna som är kvar sen igår kväll och maken får fixa sig en korv. För Både Inga och jag ska titta på fotboll innan det blir tillagning av den tinande fläskfilén. Vi kommer alltså att dinera framåt kvällen. (Finns tillräckligt med vin kvar i flaskan också, så det kan vara en plan....... 
Nääää - januari 2017 är inte Liverpools månad, nu är de även utslagna ur FA-cupen. Trist, men that's life...
Nästa lag till match att se på blir Tottenham, medan Inga fixar klart middagen. Krögarfilén svettas som bäst tillsammans med diverse grönsaker i ugnen just nu. Vi får se om "hopakoket" à la Inga smakar så småningom.
Oavsett vilket, så räcker det till minst en middag till och då får vi verkligen hoppas att det blir delikat smak.
Ser ut att bli "uppförsbacke" även för Tottenham, de ligger under (0-2 exakt som Liverpool!) mot ett "blåbärslag" Wycombe, en bit in i första halvlek.
Gick inte riktigt lika illa för Tottenham, de klarade sig på "målsnöret". Gjorde segermålet i sista tilläggsminuten och är alltså vidare till nästa omgång.
Middagen var helt ok och vinet var gott idag också. 
Nu får jag se om det finns något annat än fotboll på teven efter detta, resten av kvällen.
 
Potatismos med musselstuvning.......
 
Dagens frukost......
 
Så ser det ut utomhus idag......
 
Brödburkens nya plats....(men den ska ersättas med en mindre har jag bestämt).
 
Full aktivitet i ugnen.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0