Is på sjön.......men far too cold.

Under det senaste dygnet har isen lagt sig på sjön och konstigt vore det väl annars, då gårdagen började på -10 men slutade med -18. Nu är vi nere på strax under tion minus, men det är fortfarande alldeles för kallt.
Solen verkar dock kanske göra ett gästspel, men med dessa temperaturer och hosta som inte gått över än har jag föga lust att sticka ut näsan. Typiskt, när man är ledig......
Men man kan ju roa sig med allt möjligt inomhus, så hittills är kylskåpet rengjort inuti och befriat från lite onödigt som blivit kvar. Tvättmaskinen startad och många tomtar som börjar "skruva på sig". Men där väljer jag nog att slå dövörat till ett tag till. Än är det ju inte tjugonda Knut och vad gör det om julstämningen fortsätter tills efter nästa helg. Inte ett jota, här hos mig/oss iallafall.
Nu ska jag försöka njuta av att det är fredag......... en film på teve kanske?
Till middag blir det revbensspjäll, lovar Inga.
 
Is på sjön........
 
......och "julvänner" i glashuset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0