Vågar jag......

....åka till jobbet idag, eller blev jag för livet avskräckt? Ja frågan är väl ganska befogad, då det inte direkt flöt på igår.
Men man kan ju inte heller sätta den på "pottkanten" som har det snäppet värre ändå. Ren anständighet kanske vi kan kalla det....
Har startat något lugnare denna tisdag. Datasystemet är igång och viss andningspaus (hittills) mellan samtalen.
Dock är en av våra bilar trasig, special-reparatören sjuk och ingen kan fixa det istället. Men chaufförerna hjälper varandra och "halva" bilen fungerar för tömningar, så det knallar på.
Chefen var här i morse och lämnade av "vakthunden" (som han säger) och åkte på möte. Men lovade att återkomma. Ska bara.....
Ja han vill väl ha med sig sin hund hem i alla fall så då kommer han nog tillbaka....(hahahaaa)
Till lunch idag blir det Findus-soppa från frysen, kontorshunden får maten jag "sparade" igår. Efter dagens slut åker jag till second hand för en "genomgång", ska möta bonusdottern där också.
Sen drar vi till Bagare Brage för en go'fika. En morot att se fram emot, för grönsaker är ju nyttigt, eller hur?
They come in all shapes and sizes, om man har den rätta fantasin....... eller en något skruvad hjärna.
Inga fynd idag, men flera trevliga bekanta att prata med på second hand: Kulturvänner, framtida resekompisen och så bonusdottern, vilken jag var och fikade med, som planerat.
Väl hemkommen ställde sig Inga genast vid spisen och fixade biffar till morgondagens lunch.
Nu snart teve och naturligtvis är de program jag ska se samtidigt. Liverpool spelar mot Chelsea, samtidigt som serien "Badehotellet" startar upp igen. Spela in serien och se imorron är planen......
 
Dom hade morötter!.......
 
Men jag tog detta istället.....alltså bakelse och en halv smörgås till mig, resten åt nån annan....
 
Ingas åstadkomst.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0