Det var längesedan.......

....det var så långt strömavbrott hemma i Fagersanna, som det vart igår kväll.
Precis efter att jag startat tvättmaskinen stannade allt, aha en propp tänkte jag men det visade sig vara ett två timmar långt el-uppehåll i hela Fagersanna med omnejd.
Vad kan man göra då? Ta en kall fika på verandan, i väntan på återkomsten. Men då den dröjde fick jag hitta på något annat och skjuta upp ljugandet en stund.
Hittade en bok som jag hann läsa ca femtio sidor i och drog några varv på pågående stickningsprojekt. Sen äntligen runt halv åtta (mitt i husletandet från England) drog det igång igen.
Fick alltså se både Ernst bravader och Victorias barnafödande innan sänggående.
Tvättmaskinen blev det också ordning på.....
Idag sitter jag åter på jobbet, sista da'n för denna vecka, vilket är väääääldigt skönt. Lövsångarebesök till frukostmackan för tredje dagen i rad. Och jo det är en lövsångare, har googlat bild för jämförelse. Han ser ut precis som han ska......  
Telefonen ringer stadigt (om än inte med "terrorfrekvens") så inkommer missar gjorda, mest gällande gårdagen idag. Vilket förhoppningsvis innebär att vi rett upp de tidigare......
Spoke too soon, heter det väl på "utrikiska" när man ropar hej innan bäcken. Har inte lyckats få någon kontakt med en av bilarna idag, givetvis den jag mest skulle behövt prata med. Däremot tog flera personer kontakt med mig, (angående fortfarande icke utförda uppdrag) som denna bil skulle ha fixat vid det här laget.
Vi får se hur måndagen blir.......... det ska jag iallafall INTE tänka på nu.
Maken målar skjul........ vi får se om vi drar nånstans och äter nå't gott sen framöver.
 
Boken jag började på igår.........hade med den till jobbet, men inte ens på lunchen blev det nå't läst.
 
Hahaaa....lyckades visst gömma mig lite bättre idag.
 
Viss ansiktslyftning av skjul pågår.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0