Inte sysslolös.......

....idag heller, på jobbet.
Det ringer som "bara attan" och jag är lite trött på alla mer eller mindre trevliga personer jag måste prata med.
Visst det ingår i jobbet, men man kan bli less i alla fall ibland.
Dessutom ligger en viss heshet kvar efter senaste förkylningen, retar fortfarande.....
Nu lite pulvermos och chorizo-korv, sen är det två timmar kvar att avverka på onsdagens tjänstgöring. Därefter drar jag en tur till Hjo och kollar in lite loppis, Hem & Hobby, samt besöker syster (om hon är hemma).
Som kvällsunderhållning hade jag tänkt mig en högvinst på Lotto. Vad tror Ni om det?
Maken drar vidare mot Bålsta och forskar idrottshistoria, på specialbiblioteket som ligger där. Han skulle återkomma hem imorgon kväll, sa han. Återstår att se........
Lite saker från Hem & Hobby blev det, men båda loppisarna hade den dåliga smaken att vara stängda. Syster var iallafall hemma och uppskattade det jag sorterat ur hemifrån, av hobbymaterial.
Nu är jag åter i Fagersanna och har kokat lite pasta, samt bestulit frysen på en portion köttfärssås till matlådan för torsdag.
Då jag svängde ner på vår uppfart, kom en Fagersanna IF fotbollstjej från förr förbi, på promenad med sin familj.
Hon/de bor annars i USA, men brukar besöka släkten härhemma minst varje sommar. Kul att ses, var något år sen sist.
Hur gick det då med vinstplanen? Jo en massa pengar trillade in på Svenskaspel-kontot. En hel förmögenhet på nitton kronor blev det. Får nog gå till jobbet som vanligt imorron.......
 
Närstudie av gårdagens solnedgång......
 
En av chaufförerna tyckte det var silly-skylt-dags utanför jobbet.....
 
Koll på läget.....tyckte de nog att de hade, däruppe på industribyggnaden bredvid systers hus.
 
"Sockerbits-säsong" på åkrarna......
 
Ett foto på mina trädgårdstistlar innan de blir oregerliga. (Har bundit upp dem iår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0