Mur och blommor.......

.......har jag ägnat den första vakna tiden till idag. Ska inte tala om när på dagen den startade, men jag hann iallafall köpa lite blommor i Mölltorp innan de stängde. Nu fanns inget av det jag siktat in mig på, så det blev annat istället.
Var även inne i livsmedelsaffären och handlade en del, bland annat ytterfilé som nu ligger i marinad. Hade tänkt att grilla framåt kvällen, men just nu mullrar det en aning och mörka moln passerar.
Hann ändå sätta plantorna på plats och "bygga" muren som tänkt. Cementblocken var tunga och och det känns nu.... men vi blev hyfsat nöjda med utförandet, fattas bara en sten och material (plastkrukor och dukar) för att kunna plantera i hålrummen.
Det var skönt med en välbehövlig dusch sådär efter trädgårdsarbetet och kaffe med bulle slank ner fint som mellanmål.
Ska strax kolla om kompisen är hemma, hon fyller år idag. Annars hänger jag bara en kasse på dörren med ett litet paket.......
Undrar hur "träningsvärken" yttrar sig imorgon. Känns som om det inte går att bli stelare än vad jag "normalt" är på morgnarna, men........
Verkar komma bättre väder efter det regn som just nu strilar, kanske kan bli grillat iallafall då.
 
Ska snart ställa in dem i bilen, bara hitta nyckeln först.....
 
Fina rosor på en Mölltorpsvägg. Har beundrat dom flera gånger vid passering, nu fastnade de på bild också.
 
Fagersanna IF har fisketävling, men maken avstod......
 
Några nya blommor mellan stenarna på plats.....
 
Såhär kommer det att bli, bara en sten till inne i hörnet som fattas. Sen ska det planteras kryddor i hålen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0