Spännande.........

........att komma hem idag kanske och se vad de har "hittat på" medan jag har varit på jobbet.
Förhoppningsvis är de en bra bit på väg med ett nytt tak och enligt väderprognosen skulle det i alla fall vara uppehållsväder både idag och imorgon.
Sånt kan man väl i och för sig inte lita på till hundra procent, men det hoppas vi på.
På jobbet är det som vanligt, massa prata i telefon och mycket att åtgärda, men ingen otrevlig än så länge idag.
Lunchen är slut och nu strax återgå till telefonprat i några timmar till, innan hemgång.
Ska nog ta vägen om Family House och se om "de sparat något åt mig på rean". Den har hållit på några dagar.....
Sen ringde maken och "uppdaterade" mig på att de inte påbörjat något vid nio då han åkte, bara en container på plats. Samt att jag skulle prata med dom om några saker han upptäckt/undrade över.
Annars satt han i en stol och tittade på, när barnbarnen hoppade studsmatta........ 
Ja hela trädgården ser ut som en byggarbetsplats, men äppelträdet mår än sålänge bra och plattorna ser friska ut så långt.
Men det är ett förfärligt liv och spring däruppe på taket....... undrar hur länge de ska hålla på idag?
Imorgon kommer takpannorna, så efter avslutad arbetsdag tisdag borde det mer eller mindre vara klart enligt utlovad tidsplan.
De avslutade för dagen runt sex, så nu är det tyst........
 
Såhär såg et ut när jag svängde ner på gården......
 
....men på baksidan var det "lite bättre ordning".......
 
Utsikt från makens "kontor"......
 
Var inne och skulle fynda nå't till mig, men kom bara hem med grejer till alla andra....
 
Takläggar-lärling....ska startas i tid, bara åtta veckor gammal.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0