Tårtbit och fint väder

Igår på hemvägen från Hjo stannade jag till hos Bagare Brage, som hade haft tårtkalas hela dagen.
De hade lite tårtbitar kvar och jag köpte en av dom, samt några frallor och två tekakor.
Alltsammans smakade bra och gör fortfarande nu till frukost på jobbet. (inte tårtan utan det andra.....)
Vaknade annars till en solig fin dag och lagom varmt, utan blåst.......bara en sån sak.
Maken ringde igår och talade om att han investerat i en "svävar"-gräsklippare och skulle försöka få med sig även murstensblock hem (i sin lilla bil), samt billig jord.
Vi har kollat på hemmaplan, men dessa block finns inte närmare än Örebro. Nästa projekt på gång, en låg mur vid gäststugan med plats att plantera kryddor i är tanken och samtidigt en avgränsad "uteplats".
Han dyker väl upp framåt kvällningen.
Själv får jag sitta och titta på det soliga vädret med en glasruta emellan, fram till fyra. Men då ska jag göra en avstickare till "fiket i skogen" och hälsa på matte med hund. Men fram till dess alltså mer jobb.......
Ja hujeda mig vad mycket det finns att sätta tänderna i, det tar aldrig slut och fylls ständigt på........ 
Men klockan blev iallafall fyra och jag tog vägen om bagar'n idag också. Även idag tårtbit (Tibro-tårta) och färdiga mackor till fikat i skogen.
Där satt jag ett bra tag och tjatade, tårtbitarna försvann innan jag hunnit föreviga dem på bild. Men man kan ju inte tänka på allt.....
Nu hemma och fru And kom och ropade på mat, men hon blir aldrig nöjd. En skiva bröd fick dock räcka och hon ska vara glad att jag vaktade, för måsarna satt på första parkett för att "anfalla".
Men de är så fega att de inte vågar komma närmare än uthuset om man står på altanen.
Nu strax fåtöljhäng med Ernst, sen Victoria. Men först ska jag leta hus på engelska landsbygden.......
 
Gårkvällens tårtbit.......
 
Fiske i solnedgång........
 
På hemväg genom skogen....
 
Fega men brödsugna måsar....fick ingenting.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0