Då är maken förpassad.......

......till Stockholmståget. Han fick åka själv för barnvaktaruppdraget, då jag inte är i fullt slag. Det var väl iochförsig väldigt längesedan det var så, men nu är det extra allt i icke positiv bemärkelse.
Klippa gräset gick inte igår och det småduggade även större delen av förmiddagen idag, men är man enveten så......
Bestämde mig för att "halta ut" och ta ett "träningspass" innan dusch. Erfarenheten av detta blev att det inte var så lämpligt att klippa gräs i långklänning när det är vått.......
Men nu är det gjort och efter lunch skjutsade jag in pensionären till tåget och forttsatte sen till Grönsakshuset. Där fanns det mycket gott...... en del följde med hem.
Därefter blev det Willys på Stallsiken och ytterligare två kassar inköp.
Nu har jag en alldeles förfärligt massa grönsaker att välja på till middag imorron och gott om frukt som fredagsmys och sockerdricka. 
Nu kaffe och sen får det bli fotboll på dumburken........
Ps. Stenläggar-Nisse kommer "first thing" på måndag, är det senaste nu........
 
Nu är alla tre ledningarna lokaliserade, inför grävjobbet. Kommunen var ute och tog fram var vattnet gömt sig igår.
 
Lunch idag: Fläsk med löksås.......
 
Plötsligt fick jag syn på något i köket. Vet inte om den kommit dit nyss eller kanske bara jag som inte sett flaskan mellan (fylle?)-svinen från Guldkroken, förrän nu.
 
Ren lycka.......färsk saltgurka på mackan.
 
Klänningen befinner sig i "karantän" i glashuset tills den torkat, så det går att borsta av allt gräs innan tvättmaskinen får behandla vidare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0