Hetlevrade telefonörer......

.....är väl nästan vardagsmat, men ibland sticker en och annan ut lite extra.
Hade idag en som inte fått tömt sin tunna (surprise!) och då jag förklarade att bilen rapporterat in till kontoret att den inte varit utställd, trodde jag vederbörande skulle smälla av. Det var ljug och evig lögn av våra chaufförer osv.
Till saken hörde att kunden själv uppgav vägarbete på gatan, men.....
Då är det säkert anledningen till att de inte kunde komma ner till ordinarie hämt-plats samt att du inte hade ställt fram den fritt från detta hinder, sa jag. Ska prata med bilen......
Återkom till mig ögonaböj sa (nej skrek) det i andra ändan. Ja om Du håller en trevligare ton ringer jag tillbaka annars inte, var mitt svar på detta.
Bilen lovade fixa det under dagen om tunnorna flyttades till lämplig plats, vilket jag ringde kunden och förmedlade.
Vederbörande hade lugnat ner sig, tänkt efter och bad om ursäkt för sitt tidigare beteende och lovade "hjälpa till" med flytt till lämplig alternativ plats. Tänk vad enkelt det kan vara.......
Strax en snabbtur till fotvården och sen lite isterband från matlådan till lunch.
Senare kommer maken och hämtar, vi ska in till Polisen och fixa nya pass då de gamla gick ut tidigare i juni. Man måste ju ha klart sånt så det går att dra iväg om andan faller på.
Tio före i kö på passexpeditionen, men precis efter oss kom en f.d. jobbarkompis till mig som slutade för en månad sen. Så det fanns lite att prata om medan vi väntade. När vi kom ut till bilen hade det ändå inte tagit mer än en halvtimma, Lidl nästa för lite matnyttigt.
Där fanns ännu en kollega sen postkassörtiden att byta några ord med. Hon hade opererat sitt knä i februari och rekommenderade detta. Visst tar det tid att rehabilitera, men det var det värt sa hon. Då litar vi på det......
Tuggade i mig ett päron på hemväg och nu blir det frys-soppa till kvällsmat.
 
"Färgvandring" på himlen igår......
 
Vi närmar oss Hallenbergs-rondellen.....
 
.....och så hamnade vi här, nog nästan tio år sen sist.
 
Mini-gurka, cheddarost och färskt olivbröd.
 
Lite bigarråer till efterrätt.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0