Stenläggningen fortsätter.......

....... mot ett färdigt resultat troligen imorgon, fredag. Då jag kom hem igår eftermiddag hade de hunnit nästan halva uppfarten.
Är det inte "gör"-typiskt, att de dagar man har lite extra bråttom hem vid fyra, så ska datorn göra en uppdatering....stäng inte av ..... och så får man vänta. Naturligtvis var det så igår, då jag skulle skynda mig hem, förbereda mat och hinna klippa mig innan mina gäster kom.
Nu hann jag i alla fall (med facit i hand) och kunde möta dem vid loppisen för en rundtur därinne, med lite shopping som följd.
Därefter vidare hem till "stenröran" och jag kunde servera "pil-pil" med baguette. Sen tog vi kaffe i salongen och pratade ett bra tag. Sonen ringde och kom förbi, för att rigga iordning bastun till sig och sina gäster inför torsdagskväll.
Nu lånar han så min bil för hämtning vid flyget och jag får åter "umgås" med vår gamla SAAB en stund.
Han hade förevisning via mobiltelefonen över sina förberedelser i gäststugan till de som ska komma.
Så vi fick säga: Hej! in i mobilkameran.
Om de inte är alltför sena ikväll, får man väl träffa dem "in person" också. 
Ambitionen är ju alltid att komma i säng vid en rimlig tid, vilket brukar "skita sig" för det mesta, (så också igår).
Inte förrän halv tolv hittade jag rätt och då är man trött när mobilen ger ifrån sig sin "Wake-up-signal" vid sex.
Nu får vi se om det lugnar ner sig den här eftermiddagen, eller eskalerar runt fyra igen.
Ska åka via Bagar'ns och se om de har nå't mumsigt. De hade lagt ut på Fb en blänkare i morse.......
Naturligtvis kom det lite akut precis vid fyra igen, så en kvart extra gick åt.......
 Och de speciella bakelserna var redan slut, så då blev det inget.
 
Nallarna har "student-fest" hos Bagar'n. De hade ätit slut på go'-bakelserna.
 
Okonvensionellt "torkskåp", sonen var lite sen med tvätten idag, tur han är uppfinningsrik (hmmmmm)
 
Närapå klara.......
 
....med noggrannt och fint hantverk, sista finishen nu bara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0