Stenläggningen ska starta.......

......idag, då underarbetet är avslutat nu. De som ska fortsätta sitt hantverk kom i morse, precis när jag åkte till jobbet.
 Soptunnan är flyttad undan röran, för kollegorna åker den här svängen idag. Vi får hoppas de hittar den.......
Symötestanterna har jag stämt träff med vid den (från idag) även onsdagsöppna loppisen. Där finns iallafall parkeringsplatser. Våra egna bilar är "utlokaliserade" till grannarna.
Hittills hyfsad arbetsbelastning (för min del) på kontoret, men chefen har nog lite mer än lagom att göra, tror jag.
Själv fick jag göra en polisanmälan angående drivmedelsstölder härom natten. Någon/några hade tömt en av bilarna på diesel och idag fick vi veta att även Arbetsmarknadsenheten som är granne till oss, blivit bestulna på maskiner i natt. Det är ljusskygga krafter igång i vårt industri-området.......
Lunchlåda "på stående fot" och en shoppingtur till ICA för företagets räkning, men även lite privat.
Inga problem att slå ihjäl timman avsatt för rekreation alltså. 
Nu återstår två timmar innan nästa "upptrappning" (hahahaa!) ska både klippa mig och fixa käk till symötet. Inte heller glömma trycka på inspelning av herrhandbolls-kvalet.
 Somnar nog gott ikväll sen.......
 
Toscatårta klar.......
 
Lunchen serverad....
 
Då äter vi väl då......pil-pil.
 
Inspektion av gäststuga.....och stenläggning.
 
........de har hunnit en bra bit idag.
 
Vilsen snigel på grannens vägg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0