Älg-spotting.......

.....i eftermiddag då jag åkte hem från jobbet. I det nya kalhygget vid sidan av vägen strax efter Tibro, sprang en stor älg med långa kliv parallellt med 49:an. Skönt att där finns viltststängsel, men tyvärr ingen parkeringsficka att svänga av på och ta ett kort.
Imorron ska maken på fotboll (big surprise!) till Falköping denna gång. Men jag ska njuta av sovmorron och lämnar nog inte sängen förrän han åker tror jag.
Gott om "matrester" finns det också i kylen, så Inga får ganska säkert ledigt från spis-tjänstgöring hela helgen. 
Kanske gör nån liten utflykt till second hand-utbudet i närområdet, eller inte....... det visar sig.
Men just nu är det Let's dance på teven, skönt att .....bara va' och kunna se fram emot två lediga dagar.
 
Då startar den första av de två med frukost, runt tio faktiskt (en hel timma före "helgschema").
Mulet väder, vad göra? Liverpool spelar inte förrän imorron heller och shopping ägnade jag mig åt en timma i tisdags.
Fick rapport från en fd. facklig postkollega, han och familjen är i Manchester på fotbollsresa. De ska se Man.City-Liverpool på plats imorron. Lite avundsjuk kanske, men inte så mycket som om det varit hemmamatch på Anfield.
Heja Liverpool!! vet inte om han/de instämmer......
Får bli en resa till Tibro med lite "mini-shopping" strax. En kjol, en tunn bluskofta till mig och snygg-t-shirt till maken blev bytet hos Family House. Grannen till dom hade också öppet, så två nya vinflaskor hittade jag där.
Second hand gav 70 kronor ytterligare minus på kontot. Sörgårdens ute på landet hade öppnat för säsongen, vilket resulterade i att ett par hundralappar till bytte ägare. I gengäld fick jag några påskliljor och ett cementägg att dekorera trädgården med hem. 
Hos "Handlar'n" kompletterade jag med vitlöksdressing till kvarvarande sallad från igår och då slank en Trisslott ned i plånboken också.
Snart anländer maken hem från Falköping och då blir det lunch. Jodå, det går bra att äta den även runt tre-tiden.
Solen har kommit på besök, så kanske kan bli kaffe på altanen i eftermiddagsskenet.
Fyllde på frön i fågelmataren nyss, så där är det full aktivitet nu........
Ska kolla vad det är för match från England vid fyra och hänga ut tvätt i glashuset.
 
Dagens frukost....+ en halv avocado, som redan är slut.
 
Då får vi se vad för fynd hon har den här säsongen.....
 
Lite påskfint......
 
......och alltid något, bättre än inget.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0