"Bakslag".........

....blev det på jobbet idag. Trodde att det lugnat ner sig med alla som ringer angående soptömningar, men ack vad jag bedrog mig visade det sig.
Alldeles, fullständigt nedringd har jag känt mig på förmiddagen, men det blev å andra sidan snabbt lunch i alla fall. 
Sen är det ju en liten detalj i sammanhanget, att man bara kan prata med en person i taget och för att "stämma i bäcken" se till att alla påminnelser och extra-ordrar kommer på plats.
Det går inte att lägga en massa lappar till sen och det hinner man ändå inte skriva förresten, förrän nästa samtal kommer.......
Rätt trött i huve't  blev jag och tjock mapp till extra- bilen imorgon, är resultatet så långt.
Solen är ändå på besök och lite stora fåglar (svanar) har flugit förbi, så våren knackar väl på dörren. Alltid något!
En del tranor hade visst anlänt till Hornborgarsjön också, det är ju ett säkert vårtecken om något.
Dessutom behöver jag inte tända ljuset för att ta morgonduschen längre och det känns härligt. Föredrar dagsljuset alla da'r i veckan (och helst dygnet runt om det vore möjligt), är ingen fan av lampor annat än som mysbelysning.
Även intensiva arbetsdagar har ett slut, fastän man mitt uppe i "infernot" tvivlar på det.
Nu har Inga gjort lite tacokryddad färs med grönsaker och tortilla-chips till lunch imorron. (Smakar lite till kvällsmat)
För det kan bli thaibuffé med kompis efter jobbet.....
Snart landning i fåtöljen......med stickning.
 
"Brist på" detta moment har jag ägnat dagen åt idag. Den här bilden är från Nice förra året dock.
 
Men så illa är det inte...än. Den här bilden från London i januari.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0