Dag två.......och hujeda mig......

.....av veckan och idag väntar jag på "förstärkning" till kontoret. Chefen är på uppdrag på annan ort, men en expert från huvudkontoret är på väg för att lära/bistå med nya arbetsuppgifter.
Spännande? nja mera en påkrypande irritation över att röra ihop ännu mer arbetsuppgifter, till en för närvarande turbulent period, anyway.
På svenska: "Dä' ä' mycke' nu"....... och frustrationen kommer när man inte kan påverka hela kedjan, utan bara lämna vidare. Men ingen kan göra allt och alla gör så gott de kan.
Bara lite trist att behöva ta samma reklamation flera gånger, man blir helt dränerad på ursäkter och förklaringar till slut och nu börjar även faktureringsfrågorna att komma.
Börjar komma var väl ett understatement. Pang sa det och så gick telefonen varm. Inte ens tre personer (jag och två till på huvudkontoret) hinner med något annat än att svara. Sen kommer i stort sett allt vidare på mail till mig ändå och det finns inte en chans att hinna med. 
Blev totalt nästan en timmas övertid idag och maken fick sitta i färgaffären en halvtimma och invänta min ankomst. Vi har nu inhandlat färg till köksväggarna och imorron ska han "provmåla" över det som vi redan gjort för två år sedan (som inte blev helt bra i färg).
Sen får vi se om den nyvalda grå nyansen blir bättre. Jag tog beslutet för maken hade ingen åsikt (annat än möjligen vitt då), så nu hänger det på om "instinkten" var bra.
Hoppade över second hand idag och fikade istället med maken på Brages kondis, men har nu landat här hemma.
Skitväder med nederbörd är det återigen, dock inga mängder.....än.
Gav Inga order om att rota fram lite frysta rester till min lunch imorron och hon hittade nå't "spagetti-kör" som får duga.
Ser inte fram emot morgondagen........
 
Här är fyra liter färg till köket......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0