Fredag är alltid fredag........

.......men nog ändå dubbelt så bra, då det är semester. Igår blev det en promenad på eftermiddagen utmed den fina strandvägen, högt ovanför havet.
Vi tog oss så småningom ner till en sandstrand där det fanns ett litet fik, med skrålande spansk/mexikansk musik i högtalarna. Där satt vi en stund och testade två tapas, albondigas (köttbullar i tomatsås) och vitlöksmajonnäs-indränkta kokta potatisar (typ potatissallad). Var väl sådär, men solen sken och promenaden var fin även tillbaka.
Därefter satt vi på balkongen och drack vin, löste korsord eller stickade.
Det sista av kycklingen blev kvällsmat i färsk baguette till kaffet och sen var vi ganska snart mogna för sängen.
Plan para hoy: La Zenias gigantiska shoppingcenter och kanske en sangria vid havet efter det (för den som inte är chaufför).
Men först frukost i lugn och ro..........
Igår kunde vi inte använda bilen, eftersom utfartsvägen var blockerad av marknaden och vi valde att inte "bry oss".
Nästa torsdag dock, måste vi det och hitta en parkering utanför garaget, som inte är alltför långt att gå till med alla väskor. I annat fall kommer vi inte till flyget.......
Nästan först på La Zenia var vi (vid tio), men efter att ha spenderat en bra stund (kanske en timma, vad vet jag) på Primark, med en stor kasse som följeslagare därifrån var det full rörelse på folk.
Då tyckte vi att det var dags för en fika, innan vi tog oss an nån mer affär. Det blev en lång stund inne på C&A också, med två kassar som resultat. Nu pratar jag bara min shopping, för kompisen var inte lika vidlyftig. Men en kasse med lite innehåll hittade även hon.
Köpte lite fisk på hemväg och nu bakar vi öringsfilé i ugnen som bäst. Ska bli gott......
Vi sparar sangrian vid havet till en mera vindstilla dag.
För idag blåser det friska vindar på balkongen, så det blir middag i "salongen". Men solen skiner alltjämt.
Mätta och belåtna sitter vi nu och funderar på vad vi ska göra härnäst. Vi får se om vi sticker ut näsan framåt kvällen......annars satsar vi på något imorron istället.

Lång trappa ner till havet.....

....men fin strandpromenad med utsikt.

Vi mötte en ödla.....

....såg soptunnor fint på rad.....

...och passerade en katt som tog en tupplur i solen.

Shoppingfika.....

Blåsig bukt......

....så fisken fick vi avnjuta inne, vid bordet.