Fullmåne, stormvindar och "outfits".........

 ....startade igår och det var ett väldigt fint sken från månen under min hemväg från symötet.
Kanske var "tack vare" fullmånen som jag vaknade klockan fyra igår natt och inte kunde somna om.....
Kan ju inte ha haft någon bra inverkan på blodtrycket heller (dålg sömn), precis som jobbkaoset sen slutet av januari.
Idag sken i alla fall solen, även om det fortfarande är stormstyrka på vindarna. All is var borta från sjön då jag kom ur sängen nu på morgonen, så då får vi anse att våren ändå har kommit.
Har haft förstärkning från huvudkontoret idag och nu är det rent på fakturafronten i alla fall, men mer kommer säkert.
Bara resten kvar......
Imorgon blir det lite "bonus", för jag får vara med klockan sju när huvudskyddsombudet kommer på besök för ett kortare möte. Har inhandlat lite smörgås-"ingredienser" nu på lunchen till morron-kaffet.
Jippiiie (not), får gå upp en halvtimma tidigare!
Kompenseras lite (men bara lite) av gratis frukost.
Undrar vad Inga har för tanke till lunchlådan imorron. Eller kanske att pensionären har gjort något ätbart med det väl tilltagna fläskpaketet jag tilldelade honom från frysen att göra något av till sig idag.
Fläskpannkaka månne?!
Åter till de resterande arbetstimmarna efter lunch......
Precis då jag skulle åka hem kom det flera brandbilar och det verkade som de stannade i närheten. Då jag kom ut till bilen fick jag se att det smällt rejält i "vår" korsning med genomfartsleden. Bilarna såg illa tilltygade ut, glas över hela vägen och nån skadad urtagen från ena bilen, i väntan på ambulans.
Som tur var kunde jag ta vägen om Hörnebo för att inte krångla ner i röran och vara ivägen. Hoppas det gick bra för inblandade personer.
Klippning stod på dagordningen härnäst och maken hade gjort fläskpannkaka, så matlådan klar till imorgon.
Får väl återgälda vänligheten med att göra biffar till fredag......
Hos frissan pep det i telefonen och beställda bilder på små mannekänger i outfits hade skickats (för brevet hade kommit fram nu). Får hoppas att de har användning för plaggen framöver, innan dessa blir för små. Inte för att jag önskar förlängning på vintern eller så men........
Strax Lotto och maken gick på promenad i blåsten.
 
Isfritt och sol i morse..........
 
Storasyster poserar.......
 
.....så också lillebror, något konfunderad.
 
Är du nöjd nu mormor, så vi kan leka igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0