När man inte räcker till......

Hur mycket man än arbetar så är det inte tillräckligt för att få allting gjort, då är det inte roligt.
Just nu på jobbet är det en över-intensiv period och ingen, faktiskt ingen skulle hinna med och definitivt inte tant på 60+. Idag har vi varit tre personer med fullt upp och det räckte inte riktigt iallafall.
Imorse sa jag ifrån att nu får det vara "nock" och då är det iallafall skönt med en chef som fattar problemet direkt och genast tar tag i det som går.
Även om ärendena inte har lugnat ner sig, så behöver jag iallafall inte ha ångest över en massa nya uppgifter att lära mig, när det är som värst. Huve't kändes idag tidvis som om det var fullt av sirap och sånt man redan har en bra rutin på, kärvade det också.
Ni vet kanske hur det är: När man helt omotiverat funderar på vilken knapp man skulle trycka på, eller plötsligt undrar vad höll jag på med. Då ringer telefonen igen och "eventuell skör tråd" är fullständigt borttappad.
"Börja om från början.....börja om på nytt"........
Hemma var det "försöksmålat" och jag tror det blir ganska bra, så nu har vi röjt den största väggen, för maken att fortsätta med imorron. Blir lite spännande att se om jag ger mig själv godkänt vad det gäller färgvalet.
Nu blir det lotto och fåtöljhäng, innan jag ska försöka "stänga ner" och sova inför en ny dag på jobbet. 
Matlåda får Findus "bjuda på" imorron. Inga sympativägrar.......
 
Vad ska jag kalla det här "monstret" då?...... Manet kanske....
 
Såhär blev "provet".......
 
Imorron fortsätter maken att måla över randig tapet, på nästa vägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0