Bröllopsdag.........igen.

Ja som sagt det har varit några stycken sådana, vilka vi har firat mer eller mindre genom åren. Snarare en dragning åt mindre än mer, men det har ju egentligen ingen större betydelse.
Idag fick jag kaffe med äggmacka på sängen av maken, men han fick genast "göra om och göra rätt". Det fattades lite ketchup under det stekta ägget och medan han skulle fixa detta hann jag smaka på kaffet. Det hade han (av ohejdad vana för egen del) lagt socker i, så det blev backning där också.
Men sen smakade det bra..........
Han skulle vidare till klassfotbollen, för att hjälpa lokaltidningen med reportage därifrån. De hade slut på reportrar, då det händer en massa mera i kommunen idag. Både motorhistorisk dag och "Ankjogg" på Ånaplan.
Själv tänkte jag dra till Mölltorp även denna lördag, för hade sett något om loppis, men inte en enda skylt om vart det var......förrän jag lämnade byn igen. Men fortfarande ingen lägeshänvisning ........
Dock hann jag handla kryddplantor och lite mat, som jag snabbt svängde in med hemma. 
Tog därefter en tripp till Tibro, tänkte skaffa mig ett "ank-certifikat", men se det fanns inga försäljare att uppbåda.
Second hand hade iallafall lite prylar som var sugna på att flytta till Fagersanna och Systemet var öppet......
Motorhistoria intresserar inte denna tant särskilt mycket, men en bild på entrén vid hemfärden kunde jag ta.
När maken dyker upp har vi tänkt att grilla i det vackra vädret och en blombukett med anledning av vår dag passade jag på att få med från Handelsträdgården.
Nu ska jag stryka lite på de färdiga tyg-skynkena och kanske plantera några plantor i väntan på "grillmästaren".......
 
Vår bukett........
 
Utställning i Gallerians glasmonter, från Tibro Glashytta.
 
Oj vad mycket motor-folk det var i Balteryd.........
 
Penséebollarna vid huvudinfarten till Tibro....
 
Reklam för evenemanget.......
 
Fina färger vid Ransberg.......
 
.....och ett motorhistoriskt fordon framför mig i Fagersanna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0