Internationell mat och vaska guld.....

....kunde man äta och göra, vid Vätterns strand i anslutning till Rödesundstorget i Karlsborg. Runt elva kom kompisen cyklande(!) från Tibro och vi tog då min bil till detta evenemang.
Nu var det inte riktigt som jag hade föreställt mig, men bra ändå. Där fanns möjlighet att prova på guldvaskning, eller åka häst och vagn, samt i ett tält smaka på en hel del olika maträtter från diverse andra länder.
Det var helt gratis, men fanns möjlighet att lämna ett frivilligt bidrag i bössor på bordet. Vi smakade på flera saker och avslutade med några kakor och kaffe.
Därefter återvände vi till bilen, parkerad utanför Nymans konditori. Där slank vi också in och tog en kaffe med kaka, innan vi tankade bilen i Mölltorp och "landade" på min altan. Där satt vi och pratade ett bra tag, förflyttade oss sen till verandan med sin skugga då det blev olidligt varmt på första stället.
Lade några korvar i "diskbänksgrillen" och så fick vi lite mera mat i magen.
Den som behövde det bäst var väl kompisen, som sen skulle cykla hemöver. Själv ser jag på SM-final i handboll, men det är inte ens spännande, då det ena laget redan leder stort.
Men det går ju bra att sitta och ljuga samtidigt och lite senare sticka vidare på Ias sommarklänning.......
De lediga dagarna går alldeles för fort.
 
Men matte....du är ju mätt nu.
 
Mycket att smaka på....
 
....god falafel....
 
...och kakor.
 
Barnvagnsparkering i skuggan under trädet.......
 
....guldvaskningsförsök, några korn gick att se faktiskt.
 
Åka häst och vagn kunde man också....eller titta på sjöräddningens båtar.
 
Vacker häck....
 
....och utsikt över Vättern.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0