Mitt dygn i Milano........

.....ett litet bildcollage:
 
En ganska mäktig första vy i Milano.....
 
...följdes av fler vyer......
 
....och så blev vi avsläppta vid hotellet.
 
Förutom vyn över takåsarna, fick jag "hålla tillgodo" med den här sängen....
 
....och den här en-suiten.
 
Utanför hotellets entré fanns den här häftiga skylten, till ett café.
 
Spårvagnar att se upp med hade de också.....
 
....precis som min kvällsmat, på ett bageri.....
 
....med den här smarriga efterrätten på ett annat ställe.
 
Söndag var det konferens.....
 
....och lunch med efterrätt: Tiramisu.
 
Sen följde jag med till torget, på sightseeingen....
 
....där inne i kvarteren ligger La Scala-teatern, såg jag sen på kartan.....
 
....men åt andra hållet den mäktiga Duomen.
 
På min väg tillbaka till hotellet, passerade jag en radda lånecyklar.....
 
....och någon som säkert hade lika ont i sina fötter som jag hade i knäna.
 
Gammalt mötte nytt......
 
Blomsterförsäljningen var igång trots söndag men inga affärer öppna, som jag passerade iallafall.
 
Mini-bil stod parkerad bland motorcyklar, mopeder och cyklar.
 
Så en sista titt ut över staden, innan avfärd.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0