Trädgårdsdax........

......kände jag att det var tid för idag och har tillbringat förmiddagen med diverse "putsningar" av växtligheten.
Ingen direkt sol, men väldigt varmt iallafall. Det hjälper dock att det blåser en (stundtals) kraftig bris, så hyfsat skönt väder.
Bjöd även all gröda på lite vatten i värmen, vilket de tacksamt tog emot.
Dammsög huset gjorde jag visst också i morse, nu när jag tänker på det och fixade dop-presenten m.m.
Därför är det inte mer än rättvist att Inga fixar middag, men hon får en stund till på sig.
Sen blev det första av de tre stickprojekten i kassen från garnrean klart igår. Ias sommarklänning, som hon får nästa helg då vi träffas på dopet.
Nu ska jag "kosta på mig" en välbehövlig dusch i en helt vanlig, okomplicerad duschhörna.
Inga startade matlagningen och hon har precis pratat med Sector Alarm, "som undrade vad vi får till middag"?
Maken beställde hämtning vid tåget ikväll, han kände sig lite krasslig och orkade inte sista dagens bluesmusik.
Säkert småbarns-baciller som har fått fäste, då minstingen hade både hosta och snuva.
Vädret känns "lite klibbigt" och det har börjat regna så smått.
Nu kaffe på maten och en hög med reklamblad att "fynda" i samt en mini-Bounty därtill.
 
Klar att börja använda.......
 
Massor av begynnande klasar på vinrankan......
 
Vildsyrenerna i slänten doftar ljuvligt.......
 
....så också "bersån" på framsidan.
 
Fler blommor på gång att slå ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0