En fjäder i hatten......

.....nej, men en fjäder i blåsten sittande i buskarna utanför kontorsfönstret, kan jag "skryta med" idag.
Samt att jag både startat och plockat ur diskmaskinen här på jobbet.
Igår kväll blev det en kastrull korvgryta att ta med i lådan till idag. Lämnade den enda kvarvarande biffen (och lite korvgryta) till maken att luncha på. 
Snart får jag ta mig an portionen, så fort micron gjort sitt.
Som sagt väldigt blåsigt, men sol och inga minusgrader att reta sig på.
Nu faller mörkret och jag har bara två minuter kvar tills jag kan stänga ner för helg, här på jobbet. Trodde jag.....
Men då datorn skulle stängas av, startade en uppdatering som förlängde arbetsdagen med tjugo minuter.
Sen stannade jag hos Bagar'n idag igen och kom därifrån med två bakelser (en Napoleon och en Prinsess) samt två bitar smörgåstårta.
Smörgåstårtan (kyckling/curry) tog slut tillsammans med en Somersby päroncider, för min del och vatten tror jag maken valde. Bakelserna har "stått till sig" en timma i kylen, så halva åker nog ner till lite kaffe nu, innan tevekvällen i fåtöljen startar.
Maken hade fått foton levererade av en fd. arbetskamrat, försändelsen var för stor för postlådan så hon kom in med den. Alltså var densamma tom och innehållslös då jag stannade till där.
Imorron får vi se om det blir en tur till en julmarknad i Gravafors....eller inte.
 
Där har fjädern hängt i blåsten hela dagen.......
 
Kommer jag att bli mätt....eller?
 
Vi behövde uppdatera här hemma lite också på foto-fronten......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0