Grått och trist......

.....väder idag och skrapande av rutor på morgonkvisten. Men än sålänge inga otrevliga kundsamtal, så det ena kanske uppväger det andra, på något sätt.
Nu är ju inte den här dagen slut ännu, men man kan ju hoppas på en bättre eftermiddag än gårdagens.
Apropå gårdagen så var lottodragningen precis som vanligt....dvs. tre rätt och sen stopp. Inga storpengar där inte, vare sig för egen del eller till symötet.
Vore sååå roligt om vi kunde få ett rejält bidrag till symötessystrarna, att hitta på något extra kul för.
Inga otrevliga kunder, bara trevliga hörde av sig idag. Då var även jag trevlig tillbaka......
Stannade hos Bagar'n på hemvägen och handlade lite till kaffet och frukostbröd till fredag. Återigen betjänad av en fd. arbetskamrat från Posten. Nej hon jobbade inte heltid, bara lite på torsdagar (pensionär annars) och då är det alltså jag som prickar in just torsdagar att gå dit, eftersom det är tredje gången på rad vi råkas.
Och kors i taket, maken sa att biffarna var godare än vanligt. Men jag tyckte nog själv att de inte smakade så mycket. Så olika kan det alltså vara, med tycke och smak........  
 
Dåligt med grönsaker idag, bara persiljan i biffarna....ska bättra mig.
 
Jag väntar.......
 
Mellanmålsfika med alla sorter från bagar'n.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0