Inget nytt projekt......

....startat ännu, orkade inte ens riva runt i "förvaringarna" vid fåtöljen, utan "dåsade" till husletarprogrammet istället. Hade nog slumrat en bra bit in på "Vår tid är nu" också, om inte maken kommit och förstört power-napen.
Men då blev det å andra sidan en till tvättmaskin fixad och efter att jag ledsnat på tevens utbud (efter nyheterna) kunde tvätten direkt bli omhändertagen och förpassad på plats.
Sen fanns ju ett par julklappar att slå in och då blev även det gjort.
Nu är det eftermiddag och helgens alla rester är uppätna och idag finns ingen tid att göra ny låda till imorron, för jag ska på en sammankomst med meditation. Första gången, men ska bli intressant att prova något nytt.
Om förmiddagen var lugn, så blev det lite annorlunda med de två sista timmarna innan hemgång. Då passade telefonen på att ringa frekvent.......
En tur in på second hand resulterade i en gigantisk investering, i form av en gris för en krona. Så billigt har jag nog aldrig sluppit undan förut. (Förutom de fåtal gånger jag faktiskt gått tomhänt därifrån..... jodå det har hänt!)
Maken hade städat då jag kom hem och hittat lite av varje både här och där, bland annat sockar i par och nån udda. Samt de badlakan jag inte för mitt liv kunde lokalisera igår kväll, när tvättmaskinen längtade efter dom. Så de får snällt vänta i tvättunnan nu då istället.
Sen hade det kommit ett brev ifrån Arbetsförmedlingen, som frågade om jag fortfarande ville vara inskriven där? Gissa vad jag svarade!
Nu anländer snart kompisen och hämtar upp mig för "kvällens äventyr".........
 
Avskedsbrevet........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0