Register är roliga grejer......

.....not. Ytterligare en portion av rättningar damp ner efter gårdagens möte, men har nästan betat av dem allihop. Gör man rättningar så finns det mindre fel framöver att ta hand om.
Kan väl säga såhär: Om våra föregångare inte gjorde rätt, (eller gjorde om och gjorde rätt) så är det väl bättre sent än aldrig. Man kan ju inte heller ha roligt jämt......
Chefen kom med en insändare från Mariestads tidning, där (hör och häpna) signaturen "Catlady" berömde våra sopkörare och tyckte de förtjänade ett leende nästa gång man mötte någon......
Och jag håller med, för jag har inga vresiga arbetskamrater, inte en enda. Detta trots att de inte gör annat än tömmer och kör skit hela dagarna.
När arbetstiden är slut för dagen väntar ett besök hos Garn & Ved i Brevik, för min del och klippning av en alldeles väldigt väl tilltagen kalufs vid det här laget. Ska bli skönt att återigen få bli "kort i huv'et", så länge det varar.......
Nu bara upploppet kvar och att invänta vintermörkret i samband med att "frihetsklockan" slår för idag.
Mörkt när man åker hemifrån och mörkt när man kommer hem. Men bara tre veckor kvar nu, sen vänder det igen.
Orka, orka........
Inte fanns precis det jag skulle ha i garnväg, men visst hittades något annat att starta nytt projekt med. Ska bara lura lite på vilken "design" det ska bli på....... min nya tröja.
Klar med förkortandet av hår och fläsk med bruna bönor i torsdagens matlåda, så nu redo för bönderna i min fåtölj.
 
Gissa vart det här är.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0