Gråmulen måndag.......

....som frampå förmiddagen också startade ett ihållande regn.  Kanske även vädret protesterar mot att det blev måndag igen, alldeles för snabbt.
Fortsatt registerrättning i min ensamhet på kontoret. En kollega har semester (sista dagen), den andre är på "fält"uppdrag västerut. Förmodat heldags-göra......
Själv ska jag "stressa ner" till Vårdcentralen och kolla blodtrycket igen. Fick ingen kallelse som det var sagt, men ringde som tur var i fredags och kollade. Jodå jag var tilldelad tid klockan ett som vi pratat om.....
Fortfarande godkänt, till och med några få snäpp bättre än förra mätningen. Kan därför avvakta ett par månader innan ny koll, tyckte dom......
Hann få i mig lite söndagsrester och sen åter till registret, snart på "upploppsrakan" nu.
Då det var dags att sluta, blev det till att åka via affären och "storhandla". Nu hemma och allt instuvat i respektive skåp. Landade mitt i ett städkaos och då drog maken på fotboll. 
Vi var inte riktigt överens om vi säger så........
Inga fick ta spistjänstgöringen och snodde ihop en kassler/lök&ananas-gryta till ris, inför morgondagen.
Nu är jag riktigt slut mentalt och nära på även fysiskt.
Ny svensk serie startar på ettan, får se hur den är..........
 
Nu börjar dessa rosor sjunga sista höstversen.......
 
Vid solnedgången igår kväll blev det ett skuggspel på väggen av gullrankan på bordet.
 
Ingas snabb-skapelse....får duga imorgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0