Lunchhögtiden.......

... är nu "överstökad" och inte var det mycket som blev kvar till kontorshunden, som jag förutspådde.
Gott var det kan jag intyga och en portion finns på lut i frysen till en annan dag framöver.
I morse var det dock ingen högtidsstund, för då var det minusgrader och stenhård ishinna på vindrutan. Ingenting man längtar efter (ever), men solen är även idag på besök, så framåt middagstid nu har även frosten i skuggan försvunnit, utanför fönstret.
Fortsatt idag har det varit en hel del telefon angående fakturor. Teknik i all ära, men det verkar som om något i bokföringen på banken har klickat vissa datum. Förståeligt är det aldrig kul att få påminnelser och alldeles speciellt irriterande är det givetvis då man betalt med mer än god marginal. Andra kollegor får i nästa vecka reda ut och leta. (för det duger jag inte till....) Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något, heter det väl.
 Sonen var här alldeles nyss med batterier.....till träningscykeln som han nu återlämnat hem och samtidigt befriat oss från hans löpband (med bärhjälp av en kompis).
Då finns alltså inga fler ursäkter, utan bara att börja nyttja cykeln omgående, för ökad rörelse i knän utan belastning. Visar sig om det fungerar.....
Ikväll är det Ljusvandring i Tibro, vi får se om jag orkar engagera mig och delta, har pillat i mig piller för huvudvärk, under förmiddagen.
Åkte hem och fixade mormorsbiffar till frysen, så det är klart när invasionen kommer och kokar nu en grönsakssoppa att smaka på ikväll och sen ta med till lunch imorron.....om den blir ätbar då förstås (hahahaaa).
Sen får det nog bli dumburk.........
 
Jag åt med "andakt"........
 
Mormorsbiffar......check!
 
Så avrundar vi med vy från Vitemölla.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0