Nedräkning.......

.....kan börja, för imorgon kommer bröderna Bus på visit. Alldeles ensamma ska de för första gången åka tåg ner till oss. Pensionären morfar får naturligtvis möta i Skövde.
Mormor jobbar ju som vanligt. Men det blir bara kortvecka, för torsdag och fredag ska ägnas åt barnbarn, "barn" och god man-möte. Mycket matlagning blir det säkert.........
En kontorskollega är hemma idag och kurerar sig, det kom ett meddelande i morse vid sex.
Börjar ju bra det här, tänkte jag och ......så har det fortsatt. En typisk måndag kanske man kan säga, då det "bara väller in" en massa mer eller mindre konstiga/komplicerade saker att hantera.
Chefen med assistenthund fick rycka in, med en heldag transporter kors och tvärs i kommunerna.
Ok vädret är hyfsat och nu är det ljust igen i arla morgonstund (så länge det varar...) till och med i duschen utan att tända lampan.
Får ta vara på detta positiva och traggla vidare med alla papper en stund till, nu efter lunch.
Igår ropade jag i alla fall in en önskad julklapp på Tradera, så där tuffar det på också. Ja gott folk vi är snart där, dagen då vi får träffa "tomten" igen.
Handlade en del på hemvägen och fixade räkmackor till kvällsmat. Kokar nu lingonsylt på en påse lingon jag hittade i frysen. Maken hade lämnat en halv burk vita bönor till mig, så det blev matlåda imorron kompletterat med två stekta ägg.
Rev ur sängarna i morse, men ångrade mig då jag kom hem. Så dags då, bara att bädda nytt och det har vädrat hela dagen, så säkert skönt att krypa ner sen........
Men först fåtölj, stickning och "Vår tid är nu".........
 
Det var fint väder igår och äppelträdet pryder sin plats......
 
Vår nya familjemedlem.......
 
En fossil från trappan på Skara museum, som jag "änna identifierar mig med" (gammal och stel....)
 
Två av gårdagens inköp: Snidade granar och tomte från "urskogen"......
 
Måste ju markera/fira att måndagen snart är slut....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0