Stickning, chill och deckare........

.....har jag ägnat halva dagen åt. Däremellan fixat frukost och lagat middag.
Maken gick ut en stund och motionerade gräsklipparen, medan middagen tillreddes. Det har klarnat upp en aning nu under eftermiddagen, varmt är det men dåligt med solsken (Lyser med sin frånvaro, än så länge).
Lite tvätt låg i tvättkorgar och gastade om viloplats, det blev tillgodosett. Ny tvätt på tork, så blir väl ett tjatande igen när den är torr.......
Imorron är det måndag och en hel "ograverad" jobbarvecka för min del startar, medan en hel vecka ledigt börjar för nyaste kollegan. Tror inte han vill byta, nog ingen idé att fråga ens.
Får väl vänta tålmodigt på nästa vecka därefter, då två dagar ska ägnas åt "ledighet" igen. Bröderna Bus kommer ensamma med tåget på tisdagen och resten av familjen dyker upp på torsdag kväll.
Jag ska vara på plats hemma från torsdag morgon.............
Gott om rester blev det av söndagsmiddagen, två matlådor klara och lite till ändå........
Diskmaskinen och torktumlaren jobbar ikapp just nu, undrar vem som vinner? Själv tar jag mig en kopp kaffe igen och landar i "stick-fåtöljen" med dumburk i bakgrunden.  
 
Nu har jag fått och hunnit läsa "Fagersanna-författarens" nya "barn"-böcker, ......rekommenderas.
 
Söndagsfrukost........check
 
-Middag.....check
 
Tillbakablick Skåne......
 
Kiviks Musteri........"Äpplets hus"
 
Väggdekoration i utställnings-huset vid Stenshuvud......
 
....en till.....
 
.....och ytterligare en.
 
Obehandlade chokladbönor i Chokladfabriken, Kivik.
 
Vy från hotellträdgården.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0