Stickprojekt och nattabullar........

.......båda sakerna blev klara och även så nästan en bläckfisk, efter att jag skjutsat maken till evenemanget på Millners.
Var ju tvungen att hålla mig vaken tills han ringde om hemfärd.
Det var nu inga problem, men bullarna fick jäsa en extra stund innan bakning, då han ringde aaaningen tidigare än väntat. Men nu strax före två-snåret tror jag att de har svalnat tillräckligt för förvaring.....i frysen.
Bakade bara en plåt (30 st) för vi äter inte mycket av den varan, men lite kul att ha när barnbarnen kommer i slutet på månaden. Därefter ....Gonatt!
Blev en väldigt lång sov"morgon", så det gick ut över frukosten. Gick direkt på lunchen och nu till efterrätt, en smakbulle och kaffe. Inga lagade mycket spagetti och köttfärssås igår så det var serverat direkt, bara vänta lite på micron.
Maken ska på fotbollskval om en timma, Fagersannas öde ska avgöras: Blir det division fyra eller inte......
Själv ska jag "bevista" en än viktigare match klockan 17.00: Tottenham-Liverpool.
Blir nog en bläckfisk till under den matchen och lite senare kan jag välja Bingo-lotto som kvällsunderhållning. Har ju lotter och inget annat verkar finnas som lockar i tablån.
Fisk med potatismos blir det till middag....efter matchen, till mig iallafall. Beroende på resultatet kanske maken firar med laget, eller också gör han mig sällskap med den menyn.
Tar gärna en repris på helgen, men imorron blir det måndag igen.........
 
Senaste alstret klart........stora lillasyster mottagare nästa vecka.
 
Kantarellmacka: Trattisar, lök och persilja....det smakade inte skit......
 
Maken avlämnad för evenemanget.......
 
......och jag bakar bullar i väntan på hämtningen framåt "passed midnight".
 
Kvällsnöje.....eller inte.....
 
Tack Inga för brunchen.......
 
Nu väntar båda dessa två på sina mottagare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0