Trög fredag.........

.......och kall. Men tack vare att vi bor vid sjön i Fagersanna, behövdes det inte skrapas några rutor på bilen.
"Rekordet" på termometerns gradantal slogs dock redan idag, då bilen noterade noll i hela centralorten (men +4 där hemma).
En imponerande fullmåne följde mig hela vägen till jobbet och nu börjar solen få ordning på frosten i gräset utanför kontorsfönstret också.
Trots att det är fredag och en vacker morgon i övrigt, kan man inte riktigt vara nöjd då internetuppkopplingen är oerhört seg. Går inte ens att läsa tidningen.......
Var inne på "den här datorn" och konstaterade att det nog var samma fel som för en dryg vecka sedan, en hårddisk full....igen. Dags att ringa support...igen alltså. Nu trodde de den här gången att de hittat det som legat och sparat utan begäran och då får vi väl försöka lita på att det ska fungera mer än en vecka den här gången .....
Nästan alla mina arbetskamrater har hunnit åka hem (eller farit för att äta fredagspizzan) men jag har en kvart kvar och chefsassistenten är ute på fältet, med säkert minst en timma till att göra, om inte mer.
Blir en omväg till Gallerians salladsbar, för att ta med en god sådan hem och dela med maken.
Jo för det är så mycket att det räcker till två...........och ändå blev över.
Nu en halv bulle som maken sparade av de från igår och en god kopp kaffe.
Men det får jag visst brygga själv ser jag.......eller hojta på Inga.
"Nu är det helg" som Ia sa i ett videoklipp på Facebook nyss..........
 
Månen i morse klockan halv sju........
 
...en timma senare, ovanför grannfastigheten vid jobbet i Tibro.
 
Fullt av frost i Tibro, men inget i Fagersanna.
 
Ät två, betala för en..........amerikansk sallad från Pinky's i Tibro dagens fredagsmys.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0