Dagstrip........

......till Ängelsberg för att fira en födelsedag och hämta hem maken från senaste utflykten/uppdraget.
Med på resan var sonen som en extra överraskningsgäst. Dock var det lite tveksamt om jag skulle våga ge mig iväg, då magen beslutade ta en repris på torsdagens status. 
Men kände att det kanske går ändå och så startade vi strax efter halv tio. Vid ettiden var vi framme och sonen lastade ur en cykel vi hade med (som de köpt på loppis härnere) och började leda den mot huset. Då tittade morfar och några barn ut och undrade vad det var för skäggigt besök som kommit.
Så småningom var alla hemma från handling, lek och vila. Då blev det lunch, sen födelsedagsfika med presenter och därefter bara "allmänt häng" några timmar.
Det skulle bli kräftskiva i stugan framåt kvällen, så sonen hjälpte sin syster att sätta upp girlanger innan vi åkte hemöver. 
Stannade på Burger King vid Marieberg och där hade det varit "fest".......eller inte. Såg ut som ett slagfält med skräp överallt på borden, vid drickaautomaten och papperskorgarna.
Det var en bedrift att hitta ett bord som inte var överfullt, trots väldigt få gäster.
Tog väldigt lång tid att få maten också trots nästan tom lokal. Medan vi satt där och åt, kom en anställd ut för att checka lokalen. Ni skulle sett hans min........
Var ska jag börja???? Fyra säckar senare då vi var färdigätna, började det se någorlunda ut igen.
Åter hemma........ trött.
 
Presenter.....flest till den som fyllt år.
 
Jag har ätit spagetti, men tar ett kex också innan jag öppnar paketet.....
 
Lite fika och snack.....
 
Klart för kräftskiva......
 
Vad är det för "fula gubbar" utanför fönstret?
 
Ojdå.......rädda Rosa Pantern? 
 
Snart hemma......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0