Det blev en stillsam dag.......

.......men ändå lite gjort. Sova är skönt och sen frukost innan jag lastade bilen med returartiklar och åkte ner till återvinningsstationen. Där träffade jag på en bekant, så det blev lite tjat, före avyttring av främst tidningar.
Hade dessutom lastat i överblivna leksaker, (mors) stickbeskrivningar och (fars) vinylskivor. Dessa lämnades in på loppisen och då var det ju läge att ta ett varv där, så jag kunde köpa på mig annat istället.....
Lite snack med innehavaren och en korv med bröd fick det också bli, innan jag och bilen återvände hem igen.
Nu funderar jag på att ta en motionsrunda med den lata dammsugaren och kanske starta en kastrull ris till middagen. 
Undrar vad de gör i Stockholm?
Som jag misstänkte var dammsugaren inte direkt sugen på att jobba. Men jag var ganska bra på att övertala maskinen att det snart skulle vara gjort och så blev det. När vi ändå höll på och dessutom väntade på att riset skulle koka klart, tog vi en vända ute i glashuset också.
Sen smakade kycklingrätten gott i solskenet på altanen. Äntligen hann jag tajma lite sol på altanen, nu är den redan väck igen och det tog inte lång tid.......
Får bli kaffe i fåtöljen och titta på en film jag spelat in, "Testament of youth" med bl.a. Alicia Vikander. Bra.
Sen så är även denna helg till ända.......håhåjaja!
 
Så är söndagen startad.........
 
Korvpaus i loppis-shoppandet......
 
Medan solen fortfarande var på besök.......
 
Här sitter jag och väntar.......
 
.....och här sitter jag nu med en kompis och väntar på att Du ska gå in så vi vågar ta brödet du lagt ut på gräsmattan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0