Det hade "skärpt till sig".........

......blodtrycket. Efter att ha haft mycket att göra (men ändå inte direkt stressigt) på jobbet, var det dags att kolla blodtrycket igen då. Det besvärligaste var att hitta en manschett som sköterskan fick att fungera. Efter att ha hämtat den tredje varianten, gick det sen att mäta "eländet" till ganska normala värden.
Och då blodproven som togs förra veckan visade bättre värden än sist, behöver jag inte kolla förrän om ca tre veckor igen. Vi får hoppas att det håller sig stabilt.......
Fortsatt massor att göra, med en hög kvar till imorgon ändå, blev klockan väldigt fort fyra idag.
Var en tur in till Blommans, som "nyöppnat" efter flytt runt knuten. Blev lite frukt, grönt och annat. De huserar numera i hela den gamla postlokalen i centrala Tibro. Trevlig butik att titta in till, men mycket gott. Både väldigt nyttigt, men även onyttigt att välja på.......
Som sagt, det blev lite av varje med hem av båda sorterna.........
Nu är det snart fåtölj som gäller, med kaffe och onyttig tryffel, samt några varv på nya stickningsprojektet.
Jag har två stycken på gång, då jag inte "orkade" göra klart en tröja till mig innan jag startade ett nytt, mindre (julklapps)plagg.  
Vann en auktion på Tradera också idag. Hade lagt ett bud på två muggar som jag inte trodde skulle stå sig, men det gjorde det och strax kommer dessa då alltså.
 
En blomma från "Blommans"....trestammad "Pashira" hette den vist......
 
......och här andra (onyttiga sorten) till kaffet alldeles strax.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0