Lite av varje......

.....både vädermässigt och ärenden på kontoret idag. Än så regnar det, men sen plötsligt lite sol igen. Dock ser det väldigt mörkt ut runtom på himlen......
Någon form av vägarbete har också förekommit utanför fönstret, på Fågelviksleden.
Kontorsblomman har blivit ansad (alla gula blad) och kontorshunden hade tråkigt ett tag, så hon försökte fjäska till sig lite klappande genom att sätta sig under mitt skrivbord.
Dock var det nödvändigt att göra henne "besviken" och ge ordern "Gå och lägg dig", för det går ju inte att  både klappa hund och hantera tangenterna på datorn samtidigt.
Inte så intensiv telefon idag, utan det öppnar för lite fortsatt långsiktig registervård.....yippiiieee!
Ska även handla en del till ett möte på kontoret imorgon nu på lunchen. I samband med detta lades en liten "hint" om, att eventuella överblivna, övermogna bananer senare kunde omvandlas till banankaka.
Tar jag passningen, eller........ vi får se!
Sen ringde en textildesigner från Göteborg som jag fick återkomma till när jag anlänt hem. Hon hade fått uppdraget att göra en broschyr/skrift om Inredias utställningar och ville ha foton från min utställning, "Morfar- ett liv i trä"(2013). 
Jag tipsade om bloggen och hon skulle börja med att titta på de bilder som är upplagda där, den hösten. Sen återkomma i ärendet.
Om jag fattade rätt, skulle varje utställning ges två sidor i dokumentationen. Fortsättning följer.......
Nu lotto..........
 
Utsikt från ett kontorsfönster, en tidig morgon.......
 
.......sen blev det lite aktion, vad vet jag inte riktigt. Ett grävarbete i diket tror jag......
 
Nu har den vissnade rosen (från torghandeln i våras) fått nytt liv. Färgen är ljuvlig.....
 
Inga är i farten igen.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0