Nya prövningar.......

.....väntade på arbetet efter en ledig eftermiddag. Skrivaren är gammal och trött (kanske smittad av tanten) och kräver flera "påminnelser" i form av omstart flera gånger varje morgon numera.
En chaufför sjuk idag som orsakar mycket extra-arbete för fyra andra bilar och försenar annat kontors- och fält-arbete.
Banankaka var väl inte den bästa dagen att ta med till kontoret alltså. Ingen här förutom jag själv och jodå jag har smakat på den och det blev godkänt betyg......
Fick precis ett meddelande att paketet från Tradera-auktionen finns att hämta nu och då blir det nog några blommor till från torghandeln. När jag ändå måste gå förbi där menar jag......
Visst blev det några till.........och ett paket att öppna vid hemkomsten.
Nu några timmar kvar innan hemgång.
Även dessa tog slut och då överlåter jag åt kollegorna ute i fält att avsluta veckan. De hjälps åt i Tibro just nu, så snart kan de nog ta sin fredagspizza.....
Själv fick jag tillbaka ett brev i postlådan, där Postnord hävdade att adressaten var okänd, men det är den inte! Efter samtal till mottagaren (hyreskontraktet påskrivet för vårresan till Spanien) skickas det nu igen, med nytt porto och en uppmaning att göra om och göra rätt den här gången. Ja så kan man ju göra för att tjäna dubbelt porto på brev. (Går lite dåligt har jag hört.......)
Solen skiner, kors i taket. Kanske kan ta en kopp på altanen om jag skyndar mig. Nä så snabb var jag inte......
 
Inga är en mästare på att piffa till rester.......
 
Hyfsat välkomnande.......
 
Regngrodan har fått nytt sällskap.......
 
Man börjar skönja ett höst-tema, va?
 
Roliga molnformationer över sjön......
 
......och visst är det häftigt att se vindruvorna mogna där vid solväggen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0