Vädret är iallafall bättre.......

.......och det är nog jag också. Man blir bara lite nojig och rädd för att det ska bli långvarigt. Finns så mycket annat som är konstant inte helt hundra så....... lite det där med droppen som rinner över.
Sen är det fredag och imorron ska jag åka till Ängelsberg för att fira en nybliven nio-åring och hämta hem maken.
Det är en bit att åka, men är vädret ok går det fort. Faktiskt ganska avkopplande att köra bil tycker jag.....för det mesta.
Var ute och inspekterade mina druvor och plockade in en klase på prov. De behöver nog få lite mer tid på sig. Detta sagt efter att ha testat pressning av druvorna till ett smakprov juice. 
Gissningsvis några veckor till att vänta......
Lunch även idag kommer att bli fiskbullar.......but I don't mind! 
Till kvällen bakar jag kanske en potatis. Apropå det, så känner jag mig (dag två nu) som en "soffpotatis".
Men att göra just ingenting kanske var precis vad jag behövde just nu. Man kan alltid intala sig det iallafall.........
Fotbollen igår var ju ingen "hit" vare sig resultatet eller underhållningsvärdet.
Vi får se på söndag om de "har repat sig" eller om det blir en ny förlust.
 
Ett av de väldigt få äpplen det blir i år, närapå det enda.......
 
En trevligare morgon att vakna till idag.......
 
......trots känslan av förvarning om höst.
 
Tålamod.....tålamod.....
 
Men var bara tvungen.......
 
....att prova.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0