Låg energinivå......

......var det på både mig och datorn idag. Den bärbara enheten var bara att plugga in i väggen, för att råda bot på dess nivå. Värre var det att få fart för egen del. Vaknade ganska tidigt (helgvariant) redan runt åtta, blev liggande i sängen och glodde teve. Utanför fönstret fanns idealiskt vinterväder, för den som uppskattar sådant. Några grader kallt och sol, men det lockade inte ut mig.
Lite till snö hade även kommit inatt och maken gick ut framåt eftermiddagen för att tampas med denna, innan han tog en promenad. Tur och retur soptunnan, var vad jag sträckte mig till.
Sen lagar Inga schnitzel, medan jag fick ta en akut rengöring av kylen. Där hade längst ner samlats en sörja av okänt slag, så ut med alla lådor och nedre hylla för att skura rent.
Synd jag inte upptäckte detta innan jag duschade.......
Snart (om två timmar) är det avspark på Anfield, den match jag "försökte se" redan igår. Passar på att ljuga färdigt innan den startar och tar en kopp kaffe i fåtöljen.
Därefter ska jag och mina två stickningar njuta utav bra fotboll, där rätt lag vinner.....hade jag tänkt!
 
Färdigskottat igår, han fick ta lite till idag......
 
Dörrskylten hänger fortfarande kvar, även om alla omnämnda inte längre bor här permanent.
 
Eftermiddag 4 februari 2018....
 
Tänkte bjuda på de sista mormorskexen, men ju större fåglar ju fegare om jag står inne med kameran.
 
Snö-överhänget har börjat bildas på glashuset, för första gången denna vinter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0