Meddelande.......

....." i tid och otid" kan man säga, när det precis piper till i telefonen då man kommit i säng i ganska hygglig tid och börjat slumra till. Nu var det väl av det angenäma slaget, en fråga om fika imorron? av bonusdottern och snabbt avklarat positivt svar and back to sleep, pronto!
I morse strax efter sex pep det igen, denna gång från kollegan som fått besök av feber och stannade hemma för att kurera sig. Men då hade jag "sovit färdigt", så det störde inget alls.
Slask och söl på vägarna, men inte så mycket snö i våra trakter. Det täcker inte ens gräsmattan ordentligt och nu klarnar det upp, med chans till sol-besök.
Uppdateringen av registret medförde (som alltid) en del gnissel. Att det aldrig kan gå smärtfritt sånt och att det alltid måste ändras på layouten?
Som grädde på moset tackade kontorets skrivare för sig och gick i pension, mitt på förmiddagen.
Ny "arbetskamrat" istället för gamle HP kommer inte förrän imorron och då ska den "läras upp".........
Visserligen tar chefen hand om detta, men jag har ju ingen att sätta i arbete under tiden. Den används MYCKET!
Kanske just därför som den sa tack och hej!
Planen idag är alltså, klara sig resten av dagen utan kartor och kopior, sen en snabbis på second hand, möta bonusdottern och ta en fika.
Ikväll på teven har de "buntat ihop" en massa program som jag kan tänka mig se på, igår var det "inget".
Liverpool får också en ny chans att visa att de kan vinna igen.
Sen blir det åter i säng........
 
Ett udda svin till gris-samlingen.......
 
Uppfann en ny maträtt: "Omelett-pannkake-röra med bacon.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0