Nästa dag......

.....startar med mildväder och fyra plus. Det går åt rätt håll (enligt mig), trots att det medför slask.
Innebär tyvärr glashala vägar för kollegorna ute på fältet och i förlängningen missnöjda kunder i telefonen.
Men håller man inte sina vägar i farbart skick, får man ta konsekvenserna......
Av en slump, upptäcktes imorse även ett helt område som var "felkodat" i registret. Hur detta kunnat passera i snart tre år är en gåta. Men å andra sidan är det inget som direkt förvånar längre i antal eller karaktär, på felen där i registret. Hela morgonen gick åt till rättning av upptäckten.....
Blåser gör det ganska avsevärt, men solen kan vara på gång med "punkt-visiter", vissa tecken tyder på detta. Men å andra sidan finns tecken även på motsatsen......det regnar nu.
Ikväll är det först handboll, sen Lerin och för att kunna se även Renées brygga får det bli inspelning.
Maken ringde under förmiddagen och sa att det nu går att se alla kanaler på samtliga TV-apparater i huset. Nej det går inte, fick han till svar för jag befinner mig på jobbet......(haha)
Själv var han då på väg till Hjo, för lunch med de gamla postkollegorna. Sådana som kan ta dagen som den kommer (precis som han).
Imorron ska jag ta blodtrycket, för läkaren på kvinnoavdelningen "ville (efter mätning) ge bakläxa" till den som skrivit ut medicinen för det till mig. Tar några stick i fingret också när jag ändå måste dit, längesen nu (om inte gårdagens räknas då förstås.....).
Får bli lite fryst pizza till kvällsmat och en pannacotta (på rea) till kaffet och den förmodade underhållningen.
 
"Klick, klick.....på ett av de nya fynden, igår hos second hand......
 
Säsongens sista snö??....... man kan ju hoppas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0