Nya loppisfynd.......

.....den här gången på hemmaplan. Var ett tag sedan jag besökte vår egen Fagersannaloppis. Men efter frukost och avyttring av avfall på återvinningsstationen, tyckte jag det var dags.
Retade bara upp mig på folk som tänker med rä..... då tre bilar helt blockerade återvinningsstationen. Nu hade jag inga mängder och inte så tungt, men fick parkera en bit ifrån och bära mellan bilarna.
Lite trist att ingen kom för att åka, så jag hade fått spy lite "surtants-galla i uppfostringssyfte" .
Det tog ett bra tag att gå över allting som fanns till salu på loppisen och då jag stod i kö för att betala, tittade maken in för att informera om att han tog en promenad.
Hem och hänga en tvättmaskin (innehållet alltså) och starta en ny. Dessutom påbörja middagen, som idag blev chili con carne. Gästtstugan är nu också befriad från all juldekoration, men saknar gardin. Får bli en annan dag.....
I väntan på handbollen, ska jag om en stund åka till en kompis för fika och tjat.
Men först lite fåtöljhäng med datorn.
Inget på lottot igår och Liverpool fick stryk...igen, lika bra att matchen inte sändes på teve då.
Kanske ska ta och kolla finanserna lite, efter helgens shopping-bonanza.
 
Start för dagen, inklusive nypressad blodapelsinjuice.
 
"Småfåglarna" samlar sig, de har fått vittring på havregryn och bröd.......
 
Herr och fru And tittade också förbi.....
 
Bye, bye fasta telefonen.......
 
Lite presenter....det finns även mycket helt nya grejer på loppisen.
 
Storkok......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0