Vad har helgen att bjuda?

Mer än välförtjänt ledighet då förstås, menar jag.  Blir väl vad man gör den till som vanligt, med handboll och fotboll på teve bland annat.
Några små enstaka snöflingor dalar sakta ner utanför kontorsfönstret och solen håller närapå att bryta igenom lite.
Kan undra vad det är för väder söderöver, dit kompisen nu åkt för en jobbperiod? Får väl förmoda att de slipper snö i alla fall.....
Tittar man på väderprognosen ska det vara lite småblåsigt, inget regn och runt 14 grader varmt. Låter nästan som idealiskt "Gerd"-väder.
Har "fördrivit" tiden fram till "slutsignal" med registerrättningar. De kommer att räcka tills jag ska gå i pension är jag nu fullständigt övertygad om....
Till fredagsmys idag fick det bli ICAs hemlagade kycklingpaj från delikatessdisken och årets första semlor.
Maken hade härjat med sladdar till teve och annat kul uppe på vinden idag, men var klar (skönt) och skulle bara ta en promenad innan vi äter. 
Den som väntar på nå't gott......
Sen blir det teve (surprise, surprise) orkar inte mycket mer, ska i ärlighetens namn erkännas.
Jo sticka vidare på "visions-tröjan" från Netto, för den var jag bara tvungen att starta igår, trots att jag redan har en annan påbörjad (också till mig). Men den får bli ett långprojekt, för den nya "uppenbarelsen" kändes sååå mycket roligare att ta tag i och testa.
Avslutar nu med förhoppning om en bra helg......
För alla..........
 
Lite "spårsnö" var det i arla morgonstund........
 
Stort lågt flygande plan........
 
....tog två varv runt industriområdet i eftermiddag.
 
Fredagsmyset idag......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0