Fick en "uppenbarelse".........

........ då jag hittade ett vitt garn med glitter i en av garnhurtsarna och så blev det ett nytt stickprojekt.
Även detta är avslutat och vad nu då? "Hittade" en bok på sängbordet som legat till sig säkert ett år, den har jag startat läsningen av efter att idag ha avslutat 105-åriga Dagnys bok.
Annars är det fotboll på teve som gäller parallellt. Maken åkte på "Bison-blues" i Gate och jag hämtade en pizza på Gamla Örlenbadet. Den var god, men det finns en fjärdedel kvar som inte fick plats i magen.
Målningen av huset har nu pågått en vecka. Endast en målare so far, men i mitten av nästa vecka skulle han troligen få hjälp. Annars tar det säkert nästa vecka och lite till innan det är klart. Dock verkar han göra ett bra jobb, såvitt vi kan bedömma hittills.
Huvudsaken är att det blir ordentligt gjort och vi har fått en offert, så spelar inte så stor roll om det tar nån extra dag.
Barnbarnen (de små) och deras far kommer på söndag istället, då det fanns grejer att göra i deras  fritidshus under helgen. Dottern kommer efter på torsdagen, då hon tydligen jobbar även nästa veckan.
De större grabbarna är på semester i Kroatien med pappa och farmor. Kommer kanske senare i sommar på visit......
 
Här är resultatet av "uppenbarelsen"..... en hel kasse stickade alster till dotterdottern finns nu på bordet.
 
....och här är pizzan jag jag skrev om.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0