Mormorsbiffar till middag......

......blev det då svärson med två barn anlände mitt på söndagen. Full fart för morfar med två ungar, fulla av spring i benen, men ute är det för varmt i min smak. De andra är dock ute och inne om vartannat och morfar får hänga med så gott han kan. Själv är jag lite trött efter middagsstöket.......
Har landat i min fåtölj vid teven en stund och lyssnar på aktiviteterna runtom i huset.
De små bärkassarna fulla av stickade alster har nu "bytt ägare". Det hemliga projektet mottogs med ett skratt och provades genast. Inte illa för det passade perfekt........
Dock var några av Ias alster lite i minsta laget, men andra funkade perfekt (tur att det fanns sex stycken totalt....).
Efter en vattenmelonfika, har Ia och jag läst en bok och diskuterat nytt stickprojekt. Hon ville ha en "Elsa-tröja" (Frost). Men det blir nog svårare att åstadkomma, då jag misstänker att det är själva bilden som är viktigast.
Vi får se vad jag börjar på härnäst.......
 
Här är "nyheten" stickade sovshorts.....istället för pyjamas. Bara på skoj!!
 
Beställaren av fodrad sovpyjamas får ersättningsplagg istället......
 
Inte illa i passform....stickade på gehör rakt igenom, men är de bekväma?? tveksamt.
 
Vattenmelonfika mitt i målandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0