Söndagsledigt.......

........ med arbetsinsatser, kan vi väl kalla denna dag. Samtidigt som jag tog mig några frukostmackor, startade Inga middagsmaten. Det blev pepparrotskött, som smakade bra när det så småningom begav sig och finns kvar en portion till måndagens matlåda.
Resten av köttfärsen från igår blev det lite köttbullar av som nu finns i frysen. Därefter tog jag tag i att sy paradhandduken (till de nyaste köksgardinerna) som jag glömt bort att göra klart bara. Några plagg blev dessutom strukna, när ändå strykjärnet var på för syarbetet.
En tur ner till loppisen här hemmave' fick det också bli och en tvättkorg (till dottern) blev inköpt, samt några andra småprylar för en spottstyver.....
Lite mera mulet och blåsigt har det varit idag, men fortfarande för varmt enligt mitt tycke.
I eftermiddag har även en kompis varit här och druckit kaffe på verandan och nu är det återigen kväll.
Imorron finns inga fritidsproblem, då det åter är dags att dra till jobbet.
Och jodå.......har påbörjat ett nytt stickprojekt som jag ännu inte är helt på det klara med vad det blir. Bestämmer mig under arbetets gång tänker jag......
 
Paradhandduken.......
 
Matlagningen under dagen.......
 
....och till sist tvättkorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0