Det börjar ju bra......

.... med fortsatt minusgrader, en kontorskollega vänder direkt och åker hem -sjuk och chefen ska vara på annan ort hela veckan.
Frågan är bara vad jag ska göra med allt som väntar på åtgärd och fortsätter att komma in via telefon.
Har varit en "typisk" måndag med många samtal i en strid ström.
Nu blir det "arbets-lunch", behöver fyllas på diverse saker till kontoret så ska ge mig ut på en inköpsrunda. Men jag hinner nog äta mina "överblivna", skruvade makaroner också...... 
Inte den godaste lunchlådan i mannaminne, men jag är i alla fall inte hungrig längre och det var ju huvudsyftet.
Vid hemkomst ska Inga sättas i arbete, med att tillaga en utsökt gryta till morgondagens symöte hemma hos mig.
Undrar om hon går iland med uppgiften?
Med facit i hand kan sägas att morgonen var väl det minsta problemet.......
Trasig bil på en tur, bara en tredjedel tömt och två ytterligare bilar med andra problem som strular. Måste nog motvilligt erkänna att kontorsjobbet ändå är det med minst problem just nu.
Vad händer imorron kan man undra......
Grytan puttrar på spisen, så Inga skötte sig, nu återstår bara att se hur den smakar........imorron.
 
Efter skymning igår kväll.......
 
Tröjans första dag på arbetet.......
 
Måndagens skymning.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0